woensdag 24 juli 2013

Op safari!

Dag 8: safari!
We werden om 6u 30 al opgehaald vandaag om op safari te gaan! We hadden er zin in, maar spijtig genoeg mistten we zo de laatste dag van Diane, Ellen en Hilde! Als we thuis komen, gaan we dus een huisje voor ons alleen hebben, wat zal dat raar zijn. We moesten verschillende uren rijden  vooraleer we toekwamen in het Tsavo East Park, net genoeg om onze slaap een beetje in te halen J
Onze eerste ‘gemdrive’ was toen we aan kwamen in het park en eigenlijk op weg waren naar het hotel. Het duurde heel lang voor we dieren zagen, maar uiteindelijke zagen we toch al olifanten, zebra’s, een waterbok, antilopen en verschillende soorten vogels.  Er was even verwarringen toen we bij de hotels aankwamen. We delen onze bus met moeder en zoon, die blijkbaar in een ander hotel logeren dan ons. Dus moesten we rechtsomkeer maken terwijl we al bijna bij ons hotel waren. Omdat de gids ook in ons hotel slaapt, moeten wij dus altijd als eerste vertrekken en komen we als laatste terug aan. Maar dan hebben we wel soms de bus voor ons alleen en dat is ook tof! Zo lagen we de laatste terugrit de hele tijd plat van het lachen en was alleen de gids in de buurt om ons raar te bekijken ;p Het is een hele toffe gids, hij heeft al foto’s van ons getrokken enzo J We amuseren ons hier dus heel goed en de rare blikken als we plat van het lachen liggen, moeten we er soms maar bij nemen ;p
Tijdens de tweede gemdrive, hebben we leeuwen en een jakhals gezien! We hebben ook een leeuw op de vlucht zien slaan voor mama en papa olifant met hun twee kleintjes! Dat was echt een heel grappig zicht, eerst was de leeuw op de olifanten aan het jagen en iets later waren de rollen omgedraaid en joeg  de olifanten op hem xd Gelukkig hebben we daar toch een paar goede foto’s van J Eigenlijk hebben we niet zoveel verschillende dieren gezien, maar de zon was ook niet van de partij, dat kan er ook mee te maken hebben. We hebben zelfs de hele tijd met onze pull rondgelopen, want er was een koude wind als je rechtstond in de auto. Hopelijk is het morgen beter weer!
Daarna hebben we nog kunnen genieten van een WARME douche, de eerste in meer dan een week ;D en heel lekker eten! We zitten in hetzelfde hotel als vorig jaar en de bediening is hier echt super. Ze trekken jouw stoel achteruit als je gaat zittenJ zo’n luxe zijn we niet gewoon ^^ Nu gaan we vroeg slapen, zi. Morgen maken ze ons om 5u45 al wakker voor onze laatste gemdrive… Hopelijk zien we dan giraffen, die hebben we nog niet gezien. Maar de safari is al zeker de moeite waard geweest!
Dag 9 :
We zijn om 5.45 opgestaan. Dan zijn we gaan ontbijten, het was een Engels ontbijt. Rap onze rugzak gemaakt en vertrokken naar het ander hotel om daar de 2 andere mensen op te gaan halen. Het was heel mooi om de zon zien op te gaan ook al waren er veel wolken. Vandaag hebben we giraffen gezien. In het totaal 6. We hebben terug veel olifanten gezien, ook antilopen, gazellen, struisvogels, andere vogels, bizons, steenbokken, leeuwen, zebra’s. We hebben ook een pumba gezien (weet de naam niet er niet van).               Om 11 u zat onze safari erop. We hebben  gegeten daar en dan zijn ze vetrokken naar huis. We zijn langs een soort van safari naar huis gereden want Mombasa zat vol. We hebben dus meer dan 2u over alleen zandwegjes gereden, met heel veel bulten en schokken dus ^^ het was wel een heel leuk uitzicht. We zijn dorpjes gepasseerd, waar ze bijna nooit een auto gezien hadden, denk ik. Iedereen stopte met zijn bezigheden en kwam uit hun huis om met verbaasde ogen ons na te kijken… We zijn ook verschillende bergen gepasseerd, wat soms wel beangstigend was om met grote snelheid bochten te nemen met een afgrond naast u… en dan reed hij nog in de bocht op het rijvlak van de andere auto’s. Niet dat we meer dan 3 auto’s gezien hebben om die wegjes, maar toch.  Gelukkig heeft de chauffeur ons toch veilig thuisgebracht ;d

We moesten nog naar de winkel gaan want we hadden nog eten nodig voor s avonds. De chauffeur was zo vriendelijk om met ons te rijden, hij stelde het zelf voor. Dat was wel geluk hebben, want het  was juist aan het regenen. Daarna zijn we nog een schilderij gaan kopen in een lokaal toeristjes shopje waar we de eerste dag al gepasseerd waren. De schilder was heel vriendelijk, we konden zelf rondkijken in zijn winkeltjes, zonder dat hij constant dingen zei zoals ‘I give you a good price’, ‘you can take it to look’, ‘Take this one, so we can buy food’, … Meestal laten ze u geen twee seconden gerust in die winkeltjes.  Vanavond nog een rustig avondje en een paar dingen voorbereiden zodat we morgen goed uitgerust zijn om terug in de klas te staan.

1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

2. Nog veel plezier ginder en pak maar een hoop mooie ervaringen mee naar Belgiƫ!!
    Leuke blog, blijf ik volgen.